2010. december 18., szombat

Ma

Viki alszik, Bálint a haverjánál, Apa és a ma19 éves Legnagyobb úton hazafelé.
Én meg itt lézengek.

Az este készen lett egy újabb Auróra kendő, most mogyoró színű vagy drapp. Egy egyszerű csipke kendőt is elkezdtem, de most nincs hozzá kedvem, ahogyan sütni se nagyon akarózik. Két kekszes doboznyi aprósüti van készen. Van még idő. (Kicsit patópálosra veszem a figurát...)

Ma újra szakad a hó, egész nap, folyamatosan. Szép így bentről, de mindig ki kell menni eltakarítani. Lassan megint esedékes, de inkább itt ülök a meleg szobában.

Ma sikerült feladnom az ajándékot horgo-blogos páromnak. Remélem, örülni fog.

A holnapi ebédre is ki kéne találni valami finomat. A tortát nem bíztam a véletlenre. Miután a tavalyi csak éppen az ünnepeltnek nem ízlett, megkérdeztem, milyet szeretne az idén. Így aztán Fedóra lesz, mert azt kért. Csupa hab tortaköltemény, de az enyémek odavannak az ilyesmiért.
Ha rajtuk múlna, karácsonykor is somlóit ennének tiramisuval meg mézes zserbóval és almás krémessel (több, hasonlóan kémes kedvencük most nem jut eszembe, de: almás mákos guba vanília mártással..., de az lesz is). Mondjuk a tiramisuval és a somlóival könnyen megúsznám: csinálnék egy vödörrel, aztán hadd szóljon. De nem az lesz (most még így gondolom).
Kata szeletet pl. évek óta nem csináltam, de múltkoriban Marcsinál láttam. Aztán eszembe jutott a Hólabda, amit egyszer régesütöttem. Azt csípnék: jó tejszínes-kókuszos krém a tészták között, körben a tésztán is, aztán meghempergetve kókuszban.

Lehet, hogy most kialakul a "sütisor"?

4 megjegyzés:

fevi írta...

Macus, hasonló program, én is tortát sütök holnap. Monumentális program, azt hiszem hétfőre is marad pár rész feladat majd. Guba ügyben kellene eszmét cserélnünk.

Macus írta...

Fevi!
Én nem sütöm a tortát... megrendeltem, hazahozom.

A mákos gubáról beszélhetünk. Mi a kérdés? Mélcímem a profilnál, személyesen is beszélhetünk, de holnap délután elmegyek Vikivel Pestre, csak kedden jövünk haza.

Babi néni írta...

A Kata-szelet és a mákosguba a kedvenceim. :o)

Nálunk nem volt nyitva a posta, az én páromnak hétfőig várnia kell. :o(

fevi írta...

Kérdés mákos guba ügyben, hogy hogyan csinálod.
Te tudsz valamit torta ügyben! De én sajnos olyan tortát, amit a férjem gyomra kíván, nem tudok rendelni. Jó kiruccanást Budapesten!