2011. március 27., vasárnap

Édes stanglik


A héten Évinél jártunk, aki természetesen finomsággal várt minket. Na jó, azalatt készült el a finomság, míg ott voltunk. De ez keltek esetében érthető, hisz igen sok időbe telik, míg elkészülnek.
Évi már leírta a készítés kalandjait, aminek következtében az eredeti recepthez képest valami más, valami új született. Ami igen finom volt a narancsból készült fűszeres lekvárral.
Miután feltette a receptet, ma én is készítettem ... valami hasonlót.
Ezek puha kiflik lettek, de nem véletlenül.

Így készültek:

A kenyérsütőbe tettem 50 deka lisztet (BL-55),1 tk. mézet, csipet sót, 2 ek. cukrot,1 dl frissen facsart narancslét, 1 tk. reszelt narancshéjat, 4 ek. olajat, kb. 1 dl tejet, 1 tk. fahéjat. A gép megdagasztotta a tésztát. Miután megkelt, kétféle süti készült belőle.
Mivel volt néhány kanálnyi darált mák cukrozva, ráádásul az áztatott mazsolát elfelejtettem beledagasztani a tésztába, a mákot a mazsolával és egy üveg alján várakozó 2-3 kanálnyi meggylekvárral összekevertem. A kinyújtott tésztából 5 négyzetet vágtam, azokból mákos kiflit készítettem. A többi tésztát eldaraboltam, majd kifliket formáztam a darabokból. Sütőpapírral bélelt tepsin keltek még kb. 20 percig, majd a tojással lekenés után mentek a sütőbe. Elvileg 180 fokos volt. Amikor szépen megpirult a kiflik teteje, késznek nyilvánítottam őket.
Jó részük éppen a Budapest felé tartó buszon csücsül a többi finomsággal együtt, amit a Legnagyobbnak küldtem. A maradékot megkóstoltuk. Citromos vajjal is nagyon finom, de "üresen" is igazi finomság.

3 megjegyzés:

fevi írta...

Macus, állítom, jobban néznek ki, mint az én nyamvadt kis stanglikáim, esküszöm kedvem szottyant stngli kiflit sütni. Gondlom nagyon finomak lettek! Hogy vagyunk?

egycsipet írta...

Nagyon jól néznek ki, én is szeretem a hasonló édes, fűszeres kifliket, csak ritkán sütöm. A mákos töltelék szuper ötlet!

Limara írta...

Macusom! Szeretnék adni Neked egy jó szót! Mindenért!:))
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html