2012. június 12., kedd

Viki és a tanév vége

Szerencsére annyira régen volt beteg úgy igazán, lázasan, bágyadtan, nyűgösen. tavaly (még Makón) sokszor.
Most aztán csak elérte valami vírus. Ilyenkor Anya csak a jó (vagy még ő se). ne nézzünk rá, ne nyúljunk hozzá, ne pusziljuk meg. 
Már a hétvége se volt egy kéjmámor. Tegnap, amikor látta a doktor néni, egészen jól volt. Meg is beszéltük, hogy holnap mehet oviba. Na aztán ma reggelre magas lázzal ideért a sűreje... Itt nyűglődik szegénykém....

Persze holnap elmegyek a suliba, lezárom a jegyeket. Hadd javítson még egy-két drága gyermek. Igen, annak is lehet, aki a Himnusz szövegéből egy szót se tudott a múlt héten... de hisz még csak 16 éves...
Az azért mindig felmerül bennem kérdésként, hogy miért gondolják, hogy annak, ha egész évben nem tanulnak, szinte csak egyeseik lesznek, akkor esetleg következménye lesz, például meg is bukhatnak. A szülők közt is van egy-két érdekes, aki nagyon sokat foglalkozik gyermekével. Például június 7-én felhív, hogy most akkor mi van? Nem márciusban, vagy áprilisban keres meg, nem, június 7-én hív fel, hogy számon kérje rajtam a gyerek jegyeit. Megjegyzem: van e-napló, amibe én beírom a jegyeket rendszeresen, van ellenőrző, külön értesítés, ha gyengén áll valamiből, de ez nem elég. vagy ő is úgy gondolja, hogy ennyivel el van intézve?? Én meg még azt is beleszőttem a beszélgetésbe, hogy arról ugye szó nincs, hogy a gyerek mit tud, csak az átlagáról. Bár az átlaga szerintem a tudásánál magasabb...

A múltkor valaki valahol a frusztrált stb. tanárokra tett megjegyzést. Nem tudom, hol. Nem is fontos. Az maradt meg, hogy miről beszél, amikor nem tud semmit se? Próbálta, pláne mostanában? Miért ért ehhez mindenki??? A pedagógusok tüntetése kapcsán is bemondta a frankót a politikus: ők próbálták rendezni a helyzetünket az elmúlt időszakban. Csak szólok, hogy nem sikerült.

Most bírna ömleni belőlem, de minek? Aki benne van, tudja, aki nem, az meg el se tudja képzelni. És nem is kívánom azt, hogy el tudja képzelni, mert annál jobban szeretem azokat, akik erre járnak, olvasnak.

Én is fáradt vagyok, kialvatlan, gyomorfájós, nyűgös. Ja... meg frusztrált.

De hurrá! Jövő héten már nincs tanítás! Csak érettségik egész nap...

Ez egy hosszan készült bejegyzés, sok törléssel, átírással és persze sok megszakítással, mert közben pl. etettem Vikit. Olyan kis gyenge, azt mondta: "kevés az energiám",pici falatokat kért, úgy evett egy kicsit. ágynyugalmat rendelt a doktor, ami ellen tiltakozott. De amikor át akart menni Gáborhoz, néhány apró lépés után visszafordult, mert fáj a lába is.

A vidám vég és a keret kedvéért:
A múlt héten villamossal utaztunk. Bemondták, hogy a Mechwart-liget következik. Mire a kicsi lányom:
"Mit mondtak? Lekvár-liget?"

 



4 megjegyzés:

Újságíró Világvégén írta...

Kis buksi...gyógyuljatok hamar... a diákokhoz kitartást...
emlékszem, hogy fel volt háborodva XY, mert üzentem neki, hogy jöjjön javítani, bukásra áll-de ő kiszámolta az átlagát és megvan a kettes.... hát...matekból sem volt jobb mint magyarból....
mi lesz veled jövőre? maradsz, vagy másik sulit keresel?

Maris írta...

Lekvár-liget, ez nagyon cuki :-D Gyors gyógyulást a lánykának!

Aztán csak jöjjön el az a fránya év vége, és hajrá, lehet kötni a parkban :-D

Gabella írta...

Gyors gyógyulást nektek!

Sosem voltam (és sosem lennék) pedagógus, de átérzem a helyzeteteket... :(

Zsuzsa írta...

Nem is tudtam, hogy te is pedagógus vagy...én is, de én már nem tanítok :-( Néha elgondolkodom, mi az ami hiányzik a tanításban, mert a gyerekek jogaira való tekintettel megszűnt az oktatás az iskolákban, lassan az érettségi követelmény az írni-olvasni tudás. A kolléganőm azért nem dolgozik 3. hete, mert a lánya szóbeli érettségiéje együtt tanulnak!!! A hasonlóan tehetséges 3. gimis fiának anyu írja a leckéjét, az olvasónaplóját....A leányzónak van ugyan 2 középfokú nyelvvizsgája, de magántanárnál tanulta, a kiscsaj a gimi alatt félévente többet vitt el a családi kasszából magántanárokhoz , mint a Corvinuson 1 félév tandíja. Nyilván felveszik majd a fizetős szakra, el tudjátok képzelni, mi lesz ha kollokvium lesz, meg szigorlat…anyu majd veszekedik a professzorokkal :-) Na ezeket megúszom és piszkosul örülök. Kitartást neked a suliba, Királylánynak pedig jobbulást!!!