2010. augusztus 19., csütörtök

Mi legyen???

Kötöttem egy stólát. Két darabból, szép vékony (lace) fonalból. Összedolgoztam szépen, ahogy a Kötősuliban tanultam. Ma reggel vizeskedett kicsit, aztán vittem blokkolni. És akkor ezt látom:



Némi folytonossági hiány keletkezett valahogy. Nem esett le szem, valamikor elszakadt a fonal. De mikor? Hogy? Már Vikit is meggyanúsítottam magamban, de az olló nem szokott elöl lenni újabban. Hogy a fenébe javítsam ki??
Ajándékba akartam adni, de ebből már nem lesz ajándék. Hamarabb végzi a kukában...
pedig olyan szép lenne:


Egyáltalán nem ilyen a színe, sokkal szebb. Ugyanebből készült Annamari kendője is.

Van valakinek segítő tanácsa esetleg? Fogalmam sincs, hogy pótoljam a szemeket. Bár a lyuk épp nem a lyukacsos részre esik, úgy láttam.

Mindegy, egyelőre pihentetem. Esetleg csinálok "egész alakos" képet blokkolás után.

11 megjegyzés:

nöné írta...

Jaj, de nagyon sajnálom! Kemény dió! Igazi jó tanácsom nincs, 1. megpróbálni horgolótűvel felszedegetni a szemeket, látok néhány hurkocskát, és valahogy összehozni (ez talán a nehezebb út); 2. ilyenkor amilyen peches az ember, tuti hogy a két rész összedolgozásától nem messzire található ez a lik, tehát sokat kell bontani, de akkor tuti hogy szép lesz ismét.

Irenka írta...

Óóó, de szép, mit szép, gyönyörű az ép részen! Ki ne dobd! (Ugye nem gondoltad komolyan?)
Nekem is a horgolótű jutott eszembe, bár még nem volt dolgom ilyen esettel.

Zsófi írta...

Ezt viszonylag könnyen ki lehet javítani, de kell hozzá egy zsákvarró tű is. A kérdéses szakaszt, mintarészt szépen le kell bontani úgy, hogy a következő szemeket segédszálra ráfűzöd; ezen a szakaszon (15 szem?) végigbontod az egészet és csak ezt a picike részt kötöd meg, a hiányzó részt kipótolva. A fonalat takács-csomóval kösd meg (egy sima csomó és annak tükörképe egymás után kötve, makramés könyvekben írják le) és tűvel szépen vezesd be a végeket a fonal-rostokba, nem fog látszani a toldás. Valószínűleg nem úgy fognak eloszlani a szemek, mint mikor megkötötted, de ezt minden sorban áthuzigálva a szemeket a megfelelő helyre, szintén korrigálni lehet. Mikor majdnem kész a lyukas rész javítása, akkor az utolsó sorban a zsákvarró tűvel kell "kötni" egy sort, ami ugye varrást jelent: érdemes egy fordított sort kinevezni utolsónak.

Tudom, hogy ez így elég soknak és bonyolultnak tűnik, de próbáld ki, nem olyan nehéz, mint ahogy hangzik és gyakorlatilag nyomtalanul lehet javítani így a kötéseket. (Egy szél példa van fent a boleró-kardigános posztomban; igaz, nem túl részletes... Csavartat is javítottam már ezzel a módszerrel; nem csak egyszerű mintát lehet módosítani. Lyukmintát még nem bontottam.)

Macus írta...

Köszönöm, lányok.
Zsófi!
Elsőre bonyolultnak tűnik, de biztosan jó megoldás. Az a baj, hogy egy ideig nem veszem kezembe ezt a darabot. DE ha megint rá bírok nézni, megpróbálom a javítást.

Amanda írta...

Örülök, hogy kaptál hathatós segítséget! Aludj rá egyet, vagy kettőt majd ha lesz kedved, és lelkierőt szépen kijavítod. Persze ha nem sürgős!

Piszke írta...

Nekem volt már ilyen esetem, amikor blokkolás közben elszakadt a fonalam csipkemintás sál közepén... a kezdeti döbbenet után horgolótűvel sikerült felszedegetnem a szemeket és helyreállítani a mintát.
A stólád gyönyörű lett és segítséged is érkezett. :) Már csak ki kell várni az idejét a befejezésnek. Az is el fog érkezni, biztos vagyok benne.

Annamari írta...

Debrecenben késő lesz ránézni közelebbről?

Macus írta...

Hát ... mostanában nem nagyon lesz kedvem kézbe venni.Az is a baj (velem), hogy annyira be tudok gorombulni, félek, tovább rontanám.

Annamari!
Szerintem Debrecenig így fog maradni. Ott sok ügyes és türelmes lányka lesz. Valaki csak kisegít... :))

Anice kötős blogja írta...

Átérzem a dühödet, de örülök, hogy a csajok már írtak. én is csak biztatni tudlak és a horgolótűs felszedés mellett tenném le a voksot. sajnos előfordul az ilyesmi néha. de ha már olyan sok energiát belefektetett az ember a kötésbe, akkor megéri kijavítani mert kár lenne érte. meg aztán meg sem fog látszani a helye.

Kriszti írta...

Nagyon sajnálom! Én a múltkor egy hármas öszekötés egyik szemét nem kötöttem le, és blokkoláskor vettem észre. Szerencsére, mielőtt kifeszítettem volna.
Debrecenben kiváncsian fogom lesni, mit csinálnak vele a szakértő kezek.

Strugamano írta...

jaj, pedig de széép!