2014. november 14., péntek

Könyvek


Régen könyvekről is írtam...

Olvasok ám most is (mindig), de az olvasottakról nem sikerül írni. Pedig idén is voltak igencsak emlékezetes könyvek a kezemben (el is olvastam őket).
Úgy alakult, hogy háromkötetesek is jöttek sorra. Szeretem, ha egy könyv hosszú, sok-sok oldal, akár több kötet, abban jól meg lehet merítkezni, hosszan követni sorsokat, életeket.
Most nem írok bővebben, de megemlítek néhányat a számomra nagy élményt nyújtó könyvekről.
Elsőként egy fantasztikusan jó regény, egy erdélyi bárócsalád története talált rám. Az a helyzet, hogy a könyveket nem ismertem, a mostani munkahelyemen együtt dolgozom az írónővel, aki szintén tanár, az egyik szakunk, a történelem közös. Amikor idekerültem, akkor hallottam egy kollégától, hogy Zsuzsi írt, illetve ír. A könyve első két részét elolvastam, közben elkészült a harmadik is, éppen az idei Könyvhétre jelent meg. Olvassátok el!
(A pontosság megkívánja, hogy leírjam: nem közvetlen folytatásai egymásnak a kötetek.)


Varga-Körtvélyes Zsuzsanna - A Radnayak örökében




Az igazán hosszú, összesen 3000 oldalas nagy olvasmány Ken Follett Évszázad trilógiája volt. Az első két kötetet már beszereztem korábban, de megvártam a harmadik megjelenését, akkor olvastam el mind a három kötetet. Óriási élmény volt végigkövetni a családok történetét a XX. században. Azt hiszem, ha minden középiskolás elolvasná akkor, amikor a század történelmét tanulja, igazán megérthetné, átérezhetné a lényeget: az emberek hogyan éltek ebben a században, a nagy háborúkban, a forradalmak és diktatúrák idején, a faji megkülönböztetés világában, stb.

Ken Follett - Rózsa Judit(Szerk.) - A Titánok bukásaKen Follett - A megfagyott világ


Egyelőre ennyi könyvekről. Folyt. köv.

2 megjegyzés:

Medora írta...

Ken Follett nekem is nagy kedvencem, már nagyon vártam a harmadik részt! Korábban úgy véltem, hogy a Katedrálist nem lehet felülmúlni.

Macus írta...

Van, aki jár még az én elhagyott blogomba? :)
Most tervezem újraolvasni A katedrálist, aztán ezt a trilógiát is újra előveszem (valamikor).
Lehet, hogy ide is írni kellene néha...