2012. május 14., hétfő

Az úgy van, ...

... hogy most ezerrel kéne az érettségiket javítanom, de ezerrel nem lehet...
Azért reggel el kell utazni a világ másik végére, ott dolgozni, aztán hazautazni. Aztán itt van még a család is. Igazából Viki az, aki nem nagyon szereti, ha csak úgy javítok. Közben feltétlenül kell "zöldeket" mondani, kitalálóst játszani, eltapsolni, amit a másik előtapsol.
Meg aztán valahogy nekem is mindenhez van kedvem. Minden máshoz.
Szóval: ha mostanában hozzászólok itt-ott, valószínűleg ott lesz, hogy: "majd a tanév és az érettségi után". Utóbbi nekem június 28. Aztán laza levezetés a suliban július 3-ig, a záróig.... Hát igen, így van az a 3 hónapos nagy szabadság a tanárnak.
Igyekszem visszafogni magam, de talán egy-két gyöngyszemet majd megosztok veletek a dolgozatok mondataiból.
Néhányan az Arany-ballada elemzését választották. Sajnos közülük páran úgy gondolják, hogy Bárczi Benő apja a király (Lehet, hogy tudnak valamit?? Csak az anya biztos...). Kund Abigél meg egyszerűen leszúrta Benőt, a "25 év körüli fiatalembert". Ilyenkor gondolom, hogy nekik kár volt odanyomtatni a szöveget a feladatlapra.
Aztán ott van Karinthy... A sok bátor a két karcolat összehasonlítását választotta. Amikor megláttam, hogy 35-en ezt írták, arra gondoltam, hogy biztosan tanulták tavaly, ismerős, esetleg emlékeznek. Most már nem vagyok olyan biztos ebben. És most erről ennyi talán elég is.



8 megjegyzés:

Babi néni írta...

„Most már nem vagyok ebben olyan biztos.” :oD

Hát, nem lehet semmi, minden tiszteletem a tied! :o)

Ágnes írta...

Macus, ma délelőtt javítottam én is! Sírok! Ezért dolgoztam 4 évig, hogy még a bekezdéseket se jelöljék! Azt mondták, hogy fárasztó!!! Nálam az érvelést választották a legtöbben, de gyalázatosak. Egy "gyöngyszem": próbaszerelvény a prózaszemelvény helyett a szövegértésben! Hát, ezen legalább jót röhögtünk! :) Kitartás!!

Újságíró Világvégén írta...

igen, ilyenkor szoktak érdekes dolgok kiderülni. így, diplomás fejjel nekem Camus volt az egyértelmű kedvenc, de gimisként lehet, nem vállaltam volna be...

Macus írta...

Ú.V.!
A Camus-idézet csak egy mondat, egyszerűen ki kellett volna a mondatból indulni. Ó, nem is tanulták Camus-t...

Macus írta...

Ágnes!

Akkor tartsunk ki!
Nálam van némi durvaság: Steinmann lány, aki kikezd a tanárral. A tanár meg szemez vele... :(
Persze sok megmosolyogtató szó is előfordul, mint a te példád.

libi írta...

Bízom benne, hogy a fiam dolgozatát olvasva nem fogja a fejét a tanár. :-) Egyébként nálam is Camus a nyerő, bár egyetlen mondatból kiindulva nem hiszem, hogy belevágtam volna. Kitartást a javításhoz.

Eta írta...

Ilyenkor nem Camus a téma, csak gondolatébresztő az idézet.
Nálam a kedvenc eddig, h a szibilla "könyvégető"volt (nem tanultunk egy kicsit sokat a nácizmusról?), illetve, hogy Steinmann és a tanár között intim kapcsolat van, ugyanis a fiú maga köré csavarja a tanárt. Hááát, és ők lesznek a jövendő értelmisége. :o(
Kitartás, majd a "3 hónap szünet" alatt kipihened magad. Azért ez az utazgatás... nem irigyellek. Én nem hoztam haza a dogákat, megpróbálom benn kijavítani őket.

Macus írta...

Eta!
Nálam is volt hasonló. A jelölt úgy gondolja, hogy Steinmann lány, aki kikezdett a tanárral, aki mellesleg szemezett vele feleltetés közben...